Telecinco està patint ara les conseqüències de la presumpta violació que va viure’s dins de la casa de ‘Gran Hermano‘ ara fa dos anys. Carlota Prado va viure un malson durant l’última edició anònima del reality, quan un company hauria abusat d’ella, presumptament, mentre ella anava massa borratxa com per poder reaccionar. La direcció del programa va expulsar el jove, mentre que va posar en disposició de la jove les imatges que s’havien gravat perquè el denunciés. El problema? Que Telecinco no va actuar ni ràpid ni bé. Les càmeres de la casa graven les 24 hores, per la qual cosa ningú no entén com no van aturar la situació que s’estava vivint.
Però hi ha més. I és que aquesta setmana, ‘El Confidencial‘ ha publicat un vídeo que no s’havia vist fins ara… ni que se sabia que existia: ‘GH’ va gravar la reacció de Carlota quan veia per primer cop el vídeo del presumpte abús sexual. Una gravació que no es va arribar a emetre, però que ha arribat en mans del mitjà que decidia publicar-ho. Això va tornar a col·locar la polèmica en primera línia informativa, el que li està comportant a la cadena un munt de crítiques ferotges.
Telecinco
Però no només això, sinó que ara algunes marques haurien decidit retirar la seva publicitat del programa com a protesta. Una denúncia que arriba dos anys tard, però que posa contra les cordes el programa. Davant de l’allau de crítiques que han rebut, el programa va decidir emetre un comunicat en el qual negaven haver gravat les imatges de la reacció de Carlota amb l’objectiu d’emetre-les. Poca cosa més deien, el que ara els hi estan recriminant. Un motiu més que ha portat tres empreses a retirar la publicitat: parlem de Nestlé, Carretilla i Fi Network.
Un dels primers a demanar boicot al programa era Coto Matamoros: “Quan aquests degenerats prenen espectacularitat la violació, l’assetjament i el bullying és que et consideren un amoral. Els anunciants de ‘GH’ també ens consideren menys que rates? Aquesta és la clau”.
Cuando estos degenerados pretenden espectacularizar la violación, el acoso y el bullying es que te consideran un amoral. ¿Los anunciantes de GH también nos consideran menos que ratas? Esa es la clave. pic.twitter.com/i5PLzYaco0
— Coto Matamoros Hdez (@CotoHdez) November 22, 2019
L’operador de tarifes de telefonia Fi Network enviava un comunicat aquest dilluns per informar que es deslliguen del programa: “Donem per finalitzat l’acord de patrocini que ens lligava al programa pel nostre total rebuig a qualsevol tipus d’abús o violència sexual, com a repulsa al pressumpte cas de violació que va passar al programa”.
Desde Fi Network rechazamos enérgicamente cualquier tipo de abuso o violencia sexual, así que hemos decidido retirar la publicidad de Gran Hermano como repulsa al presunto caso de violación ocurrido en el programa. pic.twitter.com/NX7PkWC4r5
— FI NETWORK (@FiNetwork) November 25, 2019
Avui dimarts han estat dues empreses més les quals s’han sumat a aquesta denúncia, Carretilla i Nestlé. L’empresa d’espàrrecs envasats ha manifestat també el seu rebuig a tot el que ha passat: “Bon dia, a partir d’aquest incident hem decidit retirar la publicitat d’aquest programa. Una salutació”.
Buenos días, a partir de este incidente, hemos decidido retirar la publicidad de este programa. Un saludo.
— ElCarretillero (@ElCarretillero) November 26, 2019
I Nestlé, què ha dit? Ha emès un missatge que segueix la mateixa línia: “Hola, rebutgem totalment qualsevol mena d’abús o violència de gènere i hem decidit retirar la publicat en aquestes circumstàncies”.
Hola, rechazamos totalmente cualquier tipo de abuso o violencia de género y hemos decidido retirar la publicidad en estas circunstancias.
— Nestlé España (@Nestle_es) November 26, 2019
Una situació desesperada per a ‘Gran Hermano’, que veu com van sumant-se empreses al boicot. Un cas que comença a recordar al de ‘La Noria’, el programa de Telecinco que va haver de ser cancel·lat després d’un boicot que els anunciants van engegar després que entrevistessin la mare de ‘El Cuco’, un dels imputats en el cas Marta del Castillo.