La sostenibilitat, clau de futur al mercat 'retail' a l'era Covid-19

Les jornades 'One Home, One Planet' han reunit més de 300 líders en sostenibilitat, onegés i col·laboradors de diferents àmbits

La sostenibilitat es postula com a clau de futur en el mercat retail post-covid, segons ha posat de manifest en les jornades One Home, One Planet (Un hogar, un planeta). S'han celebrat aquesta setmana i han reunit més de 300 líders en sostenibilitat, onegés i col·laboradors de diferents àmbits.

Les dades que presenten algunes companyies confirmen aquesta tendència. És el cas d’IKEA, un dels principals exponents del sector minorista a Espanya i al món, que ha anunciat una inversió en sostenibilitat de 600 milions d’euros el proper any, que es sumarà als 3.200 milions ja invertits.

Segons el seu CEO mundial, Jesper Brodin, en el context actual “l'aposta per la sostenibilitat és l’única manera de mirar pel futur del teu negoci”. Espanya serà un dels mercats líders en els seus plans i, de fet, ja s’ha constatat en les inversions realitzades pel grup en energia solar, segons ha assenyalat Brodin a Business Insider. “A Espanya hem estat capaços de produir més energia renovable de la que necessitem”, explica. A més destaca que els panells solars dels seus terrats i aparcaments permeten als clients carregar els seus vehicles mentre esdevenen una bona font d’ingressos per a la companyia.

El 'número dos' d'IKEA al món, l'espanyol Juvencio Maeztu, ho defineix amb les paraules "propòsit i benefici". “Hi ha gent que creu que l'objectiu de guanyar diners és dolent per a la societat o que si et dediques a salvar el planeta l'empresa s'arruïna, però a IKEA estem demostrant que propòsit i benefici poden anar de la mà”, ha assenyalat.

 

A principis d'any, IKEA va anunciar que havia reduït la seva petjada ecològica en un 4,3% mentre feia créixer el seu negoci un 6,5%. L'oferta de producció solar domèstica de la mà d’IKEA arribarà a Espanya a finals d’any, amb la col·lecció Home Solar, que ja es ven a 7 altres mercats. “La intenció és vendre panells solars a tots els mercats el 2025”, ha confirmat Jesper Brodin.

“El nostre objectiu és que totes les inversions que fem compleixin el primer criteri del negoci principal, que és IKEA; i que també siguin inversions sostenibles i creïn impacte positiu per al planeta”, assenyala Juvencio. L'empresa disposa en l’actualitat de 546 aerogeneradors a 14 països, dues granges solars amb 1,5 milions de panells solars i més de 920.000 panells solars als terrats de les botigues i els magatzems d’IKEA.

En paral·lel, la companyia defineix les que seran les seves grans línies d’actuació en canals de compra i distribució: més botigues urbanes i menys grans centres a les perifèries, reforç del comerç en línia sense renunciar a la botiga física, i millor i major diversificació de la distribució per fer front a l’increment de la demanda digital, accentuada pels efectes de la pandèmia.

 

Comentaris