Ricard Font (FGC): "Segur que Ferrocarrils acabarà gestionant Rodalies"

També avança que el tren llançadora a l'aeroport del Prat, que també gestionarà FGC, estarà a punt el 2021.

El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Ricard Font, es mostra convençut que l'empresa pública que dirigeix acabarà gestionant el servei de Rodalies, en comptes de l'operador espanyol Renfe. "Ho plantegem com una assumpció de la gestió progressiva", ha assegurat en una entrevista a Catalunya Ràdio

De fet, FGC podria gestionar aquest servei, perquè n'és la titular des de l'acord del 2010 entre el govern espanyol i la Generalitat per al traspàs del a gestió, Però el traspàs és incomplet i fa molt difícil a hores d'ara poder canviar d'operador amb un concurs públic.  L'acord del 2010 incloïa que el govern espanyol consignaria als Pressupostos Generals de l'Estat el dèficit de prestació de servei a Rodalies, que ascendeix a 170 milions d’euros anuals, segons la conselleria de Territori. Una xifra que equival a la diferència entre els costos d'explotació i els ingressos per la venda de bitllets, de manera que Renfe, si prestava correctament el servei a Catalunya, no perdria diners. Segons la llei, aquests diners han de ser transferits a la Generalitat, que és l'encarregada de pagar-los directament a Renfe, o a l'operador que presti el servei. Però a la pràctica no és així. Madrid mai no ha complert la llei del traspàs i paga directament a l'operador ferroviari sense passar per la plaça Sant Jaume. De manera que si la Generalitat vol desfer-se’n i fer un concurs públic, com permet la llei, no ho pot fer, perquè els diners no passen per la seva caixa en cap moment, i podria quedar desemparat el nou operador.

 

El conseller Damià Calvet explicava aquest dilluns en declaracions a RAC1 que l’empresa pública de la Generalitat Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) podria prestar aquest servei“amb la qualitat que es mereixen els ciutadans”, on “el material mòbil –els trens són propietat de Renfe- no serien problema, es poden llogar i a la llarga comprar”, ha assegurat. Però si Madrid no transfereix els diners, és impossible canviar d’operador.  

Pel que fa al projectes més immediats, Ricard Font explica que l'any que ve s'haurà enllestit la connexió de les línies de l'Anoia-Llobregat (L8) amb la línia del Vallès, i que l'allargament entre plaça Espanya i l'estació de Gràcia serà una realitat el 2025. Això permetrà que el volum de viatgers creixi 50 milions més. Font també avança que el tren llançadora a l'aeroport del Prat, que també gestionarà FGC, estarà a punt el 2021.

 

Comentaris (2)
Pere Grau Fa 3 mesos
Sabian que la variante ferroviaria de Vandellos : 60 Km de via doble, electrificada, homologada, esta terminada desde el Febrero del 2019 y esta sin poner trenes en servicio ???? esta sin inaugurarla !!!! seria de Barcelona a Valencia 45 minutos de ahorro en el viaje. Sabian que el tramo que se tiene de dejar de usar ( Salou , Cambrils, etc etc etc etc el actual para entendernos ) tiene de pasar a gestionarlo la Generalitat con un servicio de FGC o Tranvia ?? NO SE HABLA DE ESTO !! !! D
injustìcia Fa 3 mesos
Fins que no tinguem la independència en forma de República, no hi has res a fer. ll*ll Ens volen submisos i súbdits de la capital de castella.