El Regne Unit perdrà entre tres i cinc anys en la carrera del 5G després de l'exclusió d'Huawei

Les principals operadores britàniques, BT i Vodafone, desaproven la decisió de Boris Johnson

El Regne Unit perdrà entre tres i cinc anys en la carrera del 5G, que és la gran revolució econòmica que s'apropa, segons la patronal de companyies de telefonia mòbil GSMA. Entre el Brexit i la seva exclusió de la xarxa intel·ligent, les empreses estaran en desavantatge amb altres marques europees i asiàtiques.

La batalla per excloure al proveïdor asiàtic Huawei del desplegament del 5G no té res a veure amb la seguretat i no existeix cap prova que justifiqui aquesta decisió, insisteix GSMA. Aquesta decisió es relaciona amb una maniobra política pel control del futur que es desenvoluparà gràcies a la 5G.

El Regne Unit és més depenent d'agents externs ara que abans del Brexit i ha fet un seguidisme de les polítiques de Donald Trump en quedar-se només en el panorama internacional.

La decisió de l'Executiu de Boris Johnson de buscar aliats està condicionada per la política del Govern dels Estats Units que aquesta setmana està de gira per Europa per a pressionar al Regne Unit, Alemanya, França i Itàlia perquè revoquin les seves decisions sobiranes de comptar amb Huawei. La cessió a l'Executiu de Trump pot ser una exigència estatunidenca abans de signar un tractat de lliure comerç amb el Regne Unit, després de les conseqüències econòmiques que suposarà el Brexit.

Al mateix temps, Boris Johnson juga amb la política interna. La llei de Seguretat que la Xina pretén aplicar a Hong Kong s'ha convertit en un problema entre liberals i conservadors britànics. El primer ministre necessita oferir al seu Parlament una imatge de mà dura contra la Xina per a evitar un conflicte intern, i ha utilitzat l'assumpte d'Huawei per a fer una demostració de força.

Les principals operadores britàniques, BT i Vodafone, desaproven la decisió de Boris Johnson i han avisat que eliminar els equips d'Huawei de les seves infraestructures per al 5G pot provocar un sobrecost d'uns 6.000 milions de lliures (més de 6.604 milions d'euros) i problemes pels clients. Aquest cost recaurà sobre els consumidors del Regne Unit, i les empreses poden veure un increment en les seves factures mensuals d'entre un 10 i un 15 per cent.

 
 

Comentaris