La plantilla del SEPE avisa que pot trigar mesos a corregir els errors dels ERTO

Els gestors demanen accés al sistema

L'allau d'Expedients de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) ha generat una càrrega de feina mai vista entre els treballadors del SEPE. Envellida i insuficient, la plantilla s'ha vist obligada a fer hores extres sense cobrar i s'ha sotmès a un estrès que els deixarà seqüeles, assegura el Miguel Ángel, un dels 580 treballadors de l'organisme a Barcelona. Els empleats constaten que hi ha "moltíssims errors" en les nòmines de l'atur i creuen que trigaran mesos a corregir-los. Per evitar problemes en les desafectacions de treballadors d'empreses que reprenguin l'activitat, el Col·legi Oficial de Gestors Administratius demana poder accedir al sistema del SEPE, agilitzar el "desmuntatge" dels ERTO i evitar, així, noves errades.

El Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) ha reconegut més del 98% de les prestacions per ERTO presentades des de l'inici de la pandèmia i, fins ara, ja han abonat més de 3,4 milions d'euros. El director general de l'organisme, Gerardo Gutiérrez Ardoy, va assegurar aquest dijous que el ritme de reconeixement "ha recuperat la normalitat", ja no hi ha prestacions pendents per reconèixer i la plantilla està centrada a corregir les errades.

 

Malgrat això, els errors detectats en les prestacions d'atur són tants i de tota mena que els treballadors alerten que no podran corregir-los tots en tres mesos, assegura Miguel Ángel Garcia, que fa 34 anys que treballa a la direcció provincial del SEPE a Barcelona. En la mateixa línia, Enric Medina, un empleat de l'organisme a Granollers, considera que el temps que trigaran a esmenar les errades es pot allargar més -fins i tot més enllà de l'estiu- si s'obren les oficines al públic.

 

Comentaris