Els mitjans de proximitat demanen suport com a "sector bàsic i estratègic"

L'AMIC reclama agilitzar els tràmits dels ERTO per "causa major sense interpretacions ni restriccions"

L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) ha demanat a les administracions, amb "caràcter d’urgència i per millorar la liquiditat i finançament a curt termini", que es consideri els mitjans de proximitat com a "sector bàsic i estratègic, com reconeix la llei, afectat de ple per aquesta crisi sanitària" igual que la restauració i el turisme. És una de les reclamacions inclosa al comunicat de l'AMIC que publiquen conjuntament en forma d’editorial les més de 400 capçaleres que hi estan associades. Entre d'altres punts, es reclama a les administracions accelerar el pagament de subvencions i campanyes publicitàries institucionals, així com agilitzar els tràmits dels ERTO per "causa major, sense interpretacions ni restriccions".

El sector dels mitjans de proximitat demana amb "caràcter d'urgència i per millorar la liquiditat i finançament a curt termini", que se'ls consideri "un sector bàsic i estratègic". "Que ho considerin les diverses administracions i actors socials patronals i sindicats de cara a demanar ajuts".

Es reclama també suspendre, "de forma imminent i per un termini no inferior a tres mesos", el pagament d'impostos i cotitzacions de la Seguretat Social per a empreses i autònoms; agilitzar els tràmits dels ERTO per "causa major, sense interpretacions ni restriccions"; una moratòria en el pagament de crèdit, sobretot en el retorn de capital; crèdits de bancs amb garanties públiques, agilitzar la tramitació i concessió i relaxar-ne els paràmetres de risc; ajuts a la reactivació de l’activitat per quan s’iniciï la recuperació; accelerar el pagament de subvencions concedides i campanyes publicitàries institucionals i, per aquest any, ampliar els imports dels ajuts i "agilitzar i no congelar els tràmits per als ajuts estructurals del 2019 i obrir els de projectes".

En aquest sentit, reclamen a les administracions, ajuntaments, Generalitat, diputacions, consells comarcals i organismes públics, que utilitzin els mitjans d’informació com a vehicle de comunicació i publicitat, incrementant les insercions que ajudin a pal·liar la manca i caiguda de publicitat privada.

L'AMIC recalca que "el benestar d’una democràcia de qualitat es basa en la llibertat de premsa i el dret a la informació lliure i plural. Els mitjans de proximitat, així ho garanteixen".

"Aquesta crisi sanitària sense precedents, en la que tots estem immersos, ens arriba en el pitjor moment", s'apunta al comunicat. L'associació destaca que els mitjans d’informació impresos i digitals, i en el seu cas, principalment la premsa de proximitat, que és el gran col·lectiu que representen, "ve d’uns anys molt durs en que estan patint la transformació del negoci, ajustant plantilles, fent molts sacrificis, o invertint en nous models, buscant respostes difícils a un futur incert". Ha alertat que quan s'anava trobant l'equilibri i la viabilitat dels mitjans, arriba "aquest sotrac que posa en greu perill tots els sectors, i molt especialment el nostre i amb ell, milers de llocs treball". Així mateix, defensa que els mitjans són "un veritable servei públic a la ciutadania, a les nostres comunitats".

Ressalta que l'increment del consum de mitjans d’informació digitals "aquests dies, és espectacular" i es fa, afegeix el comunicat, "en condicions difícils, amb les redaccions treballant des de casa, la producció allunyada els uns dels altres, amb greus problemes d’impressió i distribució", però "amb la convicció de que cal, amb vocació de servei i estimació per la nostra feina". Assegura que els mitjans són la principal font d’informació en front "de la infoxicació de les 'fake news', que tenen la seva plataforma de distribució a les xarxes socials".

 
 

Comentaris