El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Dues cerveseres catalanes s’incorporen al catàleg de Mercadona
  • CA

Mercadona ha reforçat la seva categoria de cerveses ampliant el nombre de proveïdors de cervesa de 7 a 40, amb la incorporació, entre d’altres, de dos proveïdores catalanes de cervesa artesanal, Barcelona Beer Company i Cervezas Tibidabo. La companyia va decidir ampliar i especialitzar la categoria de cerveses el 2017, després de copsar que alguns dels seus clients no trobaven solucions a certes necessitats als lineals de les botigues. Per a això, va iniciar una tasca de coinnovació juntament amb més de 1.000 clients que li ha permès, després de més d’un any de feina, actualitzar aquesta categoria incrementant la qualitat de les cerveses bàsiques (Suau, Clàssica, Especial i Sabor a Sud), combinats i sense alcohol, i oferint solucions específiques a necessitats concretes per mitjà de l’especialització (especialitats). A més, aquest treball de millora ha significat optimitzar l’oferta al lineal i aconseguir una millor adaptació a les necessitats locals, ja que els clients de Mercadona valoren la procedència i la proximitat del producte. 

Aquesta aposta, sumada a la consolidació de les varietats més tradicionals, en què també s’ha millorat la qualitat, ha permès donar un impuls a la categoria, fet que s’ha vist reflectit conseqüentment en el volum de compres. Així, per exemple, durant el 2018 la companyia ha comprat 90 milions de litres més de cervesa produïda a l’Estat espanyol, fins a arribar als 240 milions. Aquest volum s’ha traduït, paral·lelament, en un increment de les compres de matèria primera del camp espanyol per part dels proveïdors que, en el cas de l’ordi, han augmentat en 14 milions de quilos més que el 2017.

40 fabricants de cervesa

Mercadona, que actualment col·labora amb 40 fabricants de cervesa, ha passat a treballar amb vint-i-vuit cerveseres a l’Estat espanyol (Mahou, Heineken, Damm, Estrella Galicia, La Zaragozana, Compañía Cervecera de Canarias, Font Salem, Tyris, La Sagra, Arriaca, La Virgen, Birra & Blues, Alegría, Premium Beers, Gara, Mulhacén, Nazarí, Rosas, Alma Turdetana, Gaitanejo, Domus, La Salve, 15&30, Tibidabo, Barcelona Beer Company, Mica, Kadabra i Toro) i 12 proveïdors internacionals (Saint Omer, Martens, Birra Castello, Krombacher, Bavaria, Asahi, Société des Boissons du Maroc, Brasserie Licorne, Haacht, Marston’s, Frutapac i Gmodelo).

Mitjançant el Model de Coinnovació de Mercadona i de la col·laboració amb els proveïdors Totaler, avui s’ofereixen noves solucions i nous sabors com les diferents varietats de cervesa: sense gluten, radler 0’0, de blat, doble malta, reserva, torrades, Pale Ale, IPA i artesanes. A més, se n’ha millorat la qualitat buscant les millors matèries primeres i apostant per una elaboració més natural i sense additius.

La transformació de la categoria ha suposat per a la cadena passar a oferir fins a 70 opcions diferents de cervesa, un assortiment més complet, especialitzat i original que els “Caps” (que es com la companyia anomena internament els clients) estan reconeixent.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa