Damm augmenta un 8,7% la facturació el 2018 i supera els 1.264 milions d'euros

Ha invertit més de 100M€ per a incrementar la seva capacitat de producció de més de 25 milions d'hectolitres a l'any

El 2018 la facturació de Damm va superar els 1.264 milions d'euros, un resultat que suposa un creixement del 8,7% respecte a l'any anterior, i va obtenir un benefici net de 112,6 milions d'euros. Al tancament de 2018, Damm comptava amb un equip de 4.574 persones, després d'incorporar a 562 persones durant l'exercici, incrementant la seva plantilla en un 14%. Durant l’any 2018, Damm ha realitzat una inversió superior als 100 milions d'euros per a incrementar la seva capacitat de producció fins als 25 milions d'hectolitres, així com per a millorar l'eficiència en les seves plantes. En aquest sentit, tots els negocis del grup -begudes, logística i distribució i restauració- van complir els objectius assenyalats en el Pla Estratègic 2017-2021, amb increment de vendes i activitat en tots els canals i mercats.

 

Entre les operacions d'aquest 2018, destaca l'adquisició de la xarxa de restaurants de la marca Hamburguesa Nostra per part de Grup Rodilla. Així mateix, Damm ha reforçat la seva aposta estratègica per les Illes Balears amb la recuperació de Rosa Blanca i l'impuls de les marques de llet Agama, de batuts Laccao i d'aigües Font Major i Font de Sa Senyora. L'activitat internacional ha estat un altre dels pilars del creixement el 2018. Les diferents marques de Damm consoliden la seva presència en més de cent mercats i la xarxa comercial pròpia compta ja amb 250 persones en països com els Estats Units, Regne Unit, el Canadà, la Xina, Suècia, Xile o Austràlia. 

 

Digitalització i medi ambient

 

Dins de les previsions del Pla Estratègic, Damm està immersa de ple en un procés de Transformació Digital, que té com a objectiu impulsar la competitivitat en tota la cadena i adaptar-se a les noves formes de relacionar-se amb els mercats i els consumidors. L'empresa també ha estrenat aquest 2018 el seu canal d’e-commerce. De moment, ha invertit 10 milions d'euros en el seu projecte de Transformació Digital. A més, Estrella Damm ha renovat la seva imatge, que posa en valor la seva recepta original de 1876.

 

L'esforç innovador s'enfoca també cap a la sostenibilitat de totes les activitats de la companyia. Damm opera sota un sòlid model basat en la minimització de l'impacte ambiental de l'activitat de la companyia a través de l'impuls d'accions destinades a reduir, reutilitzar, reciclar i donar suport a l'adquisició de béns i productes energèticament eficients, que ha portat a la companyia a disposar de la certificació ISO 14001 en totes les seves plantes de cervesa, aigua i refrescos. El 2018, Damm ha invertit 4 milions d'euros en accions destinades a continuar minimitzant l'impacte mediambiental de la seva activitat.

 

 

En aquest sentit, l'empresa continua treballant per a assegurar el creixement sostenible. L'aposta per millorar l'eficiència a les seves fàbriques i l'ús d'electricitat amb certificació de garantia d'origen verd ha permès a Damm reduir les seves emissions anuals de CO2 en més de 2.600 tones.

Fàbrica de la Damm

Fàbrica de la Damm | Damm

 

 

Comentaris