El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Centro Mediación Barcelona rep el premi ADR al millor mètode de mediació
  • CA

El Centro Mediación Barcelona ha guanyat el premi Alternative Dispute Resolution (ADR) a la millor iniciativa en mediació a les empreses, categoria impulsada per institucions i organitzacions públiques o per professionals d’empreses o entitats privades; pel projecte ‘Mediala-Metodologia en pro del diàleg a l’organització’.

Els premis ADR reconeixen les millors iniciatives en mediació i resolució de conflictes en diverses categories. La consellera de Justícia, Ester Capella, lliurarà els reconeixements aquest dimarts 21 de gener al Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (CEJFE), coincidint amb el Dia Europeu de la Mediació. Les sòcies fundadores i creadores de la metodologia Mediala, Carol Pinilla i Montse Mir recolliran el premi.

El mètode Mediala proposa un nou enfocament en la prevenció i gestió del conflicte a l’empresa. Per a moltes organitzacions, aquest és un tema encara tabú. I ho és encara més quan darrerament els conflictes que s’originen per casos d’assetjament sexual, ideològic o racial estan requerint d’una nova sensibilitat en les organitzacions empresarials.

La gran majoria de les empreses miren d’evitar afrontar la gestió de conflictes per por a fer-los encara més grans o que afectin a la imatge de l’empresa. De manera que algunes opten per ocultar-ho o sotmetre-ho. Això acaba augmentant la repercussió final d’aquest conflicte laboral i el compromís dels equips.

Segons Carol Pinilla i Montse Mir, “la no-resolució de conflictes fa augmentar l’absentisme laboral, que es pot xifrar entre el 30% i el 50%”. A més, conclouen que “cada empleat dedica un mínim de dues hores a la setmana a resoldre conflictes” i que “al 81% dels empleats els afecten els conflictes d’una manera o una altra”.

El mètode Mediala dona poder a l’organització per a una gestió emocionalment intel·ligent d’aquesta problemàtica. Parteix de la base que el conflicte és innat a tota organització humana i la formació en la seva gestió forma part de les competències bàsiques dels mànagers actuals. El resultat de la seva aplicació reverteix en empleats compromesos, augmentant el seu nivell de pertinença i així la productivitat. Així com en la disminució dels costos derivats de la rotació, l’absentisme, i la baixa productivitat produïts per la falta de diàleg en l’organització.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa