Bon Preu i Afrucat s'alien per fomentar el consum de fruita catalana

El conveni té com a finalitat promocionar i donar sortida a la fruita produïda a casa nostra

L'associació empresarial que acull el 90% de les empreses del sector de la fruita a Catalunya, Afrucat, ha signat aquest dijous un conveni amb el grup Bon Preu per "potenciar productes de fruita local" als supermercats de la companyia a Catalunya. Segons Francesc Torres, president d'Afrucat, el conveni és "una bona manera perquè la fruita de proximitat arribi al consumidor". Des de Bon Preu, el seu director d'operacions, Joan Sabartés, ha dit que es potenciarà la compra de "varietats locals de fruita" i que el conveni facilitarà l'accés a "les novetats que es puguin anar incorporant al sector". A banda, es promourà l'impuls del consum de la fruita.

 

Afrucat té per objectiu impulsar la fructicultura catalana i esdevenir un referent internacional dels mercats fruiters. L'associació Afrucat inclou el 90% de la producció de fruita dolça a Catalunya, amb unes 100 empreses i 10.000 treballadors en 45.000 hectàrees de camps. L'agrupació produeix 1.000 milions de quilos de fruita, especialment préssecs, nectarines, peres, pomes, cireres, prunes, albercocs i paraguaians.

 

 

Francesc Torres ha declarat que la signatura d’aquest acord és un pas més perquè la fruita de proximitat als consumidors. Algunes de les accions que ambdues entitats duran a terme seran de promoció i impuls de consum de fruita. Bon Preu, a més, col·laborarà aportant dades sobre les noves tendències de consum de les famílies gràcies a la informació generada per l’Observatori Bonpreu i Esclat del consum alimentari a Catalunya.

 

Comentaris