El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
AENA promociona l’aeroport de Barajas a la seva presentació de resultats de 2018
  • CA

 

AENA, l’empresa pública espanyola que gestiona els aeroports d’interès general de tot l’Estat, ha presentat aquest dilluns les xifres corresponents a l’any 2018 de totes les infraestructures que gestiona. La forma com explica els resultats a les seves notes de premsa, però, mostra la tendència d’AENA a donar més visibilitat als bons resultats de l’Aeroport de Madrid-Barajas Adolfo Suárez que no pas a la resta d’aeroports de l’estat espanyol, particularment el de Barcelona-El Prat, que durant l’any passat va tenir volum d’operacions i passatgers gens menyspreable. Si l’empresa destaca els resultats rècord els aeroports canaris o de l’aeroport de Palma, els de l’aeroport de Barcelona queden amagats.

 

Així, a les notes de premsa que han enviat als mitjans informant de les xifres de passatgers i mercaderies, mentre els resultats de Barajas apareixen com “el millor registre de la seva història” amb 57,8 milions de passatgers, un augment del 8,4% respecte l’any anterior, els de l’aeroport de Barcelona apareixen dins l’apartat d’uns aeroports catalans que “mantenen les seves xifres de creixement” tot i que, més endavant, expliquen que El Prat va assolir els 50 milions de passatgers l’any 2018, volum que també suposa el millor de tota la història de l’aeroport català, amb un creixement d’un 6,1% en comparació amb les xifres de 2017.

 

La comparació entre les xifres dels dos aeroports i la manera com els explica la mateixa AENA afegeix llenya al foc de la controvèrsia que, des de fa anys, hi ha respecte el comportament de l’empresa pública, que ha estat acusada en repetides ocasions d’afavorir l’aeroport madrileny en detriment del de la capital catalana.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa