El festival DGTL referma l'aposta per Barcelona com a ciutat oberta a l'avantguarda

Els organitzadors holandesos van escollir la capital catalana per expandir-se i ara es mostren satisfets per l'acollida que ha tingut la proposta, que se celebrarà al Fòrum del 23 al 25 d'agost

El Parc del Fòrum de Barcelona es prepara per acollir els dies 23 i 24 d’agost la cinquena edició del festival de música electrònica DGTL, una proposta d’avantguarda nascuda a Amsterdam que va escollir Barcelona com a primera ciutat per iniciar l’expansió a Europa. Després seguiria amb edicions a ciutats com Madrid. L’aposta per la capital catalana es basa també en un perfil en augment de Barcelona com a ciutat que no es tanca a l’electrònica, un fet que s’ha traduït en els darrers temps amb molts esdeveniments al llarg de l’any consagrats al gènere.

El Sònar continua sent la joia de la corona, però a banda, destaquen les propostes que al llarg de tot l’any aporten les sessions del Brunch, en diferents indrets de Montjuïc, un esdeveniment que aquest setembre portarà els seus aires de modernitat a Nou Barris, estrenant-se com a escenari d’algunes d’aquestes sessions d’electrònica que acostumen a penjar cada cap de setmana el cartell de “sold out” i que atrauen tant el públic local com internacional.

Tot plegat posa en evidència que el consum de festivals d’electrònica a Barcelona és cada vegada més creixent. El director de màrqueting del DGTL, Dave Van Dalen, ha explicat a ‘El Món’ que la capital catalana ha estat sempre atractiva pels organitzadors del festival per diferents motius: “El bon temps, l’escena efervescent de música electrònica i l'interès de la ciutat per acollir propostes d’avantguarda”.

Oportunitat per a artistes locals

Aquest moviment suposa també una oportunitat pels artistes locals, de la mateixa manera que els artistes internacionals tenen opció de trobar-se amb un públic àvid per conèixer les darreres tendències. El DGTL busca també aquesta combinació. “El nostre objectiu és oferir un equilibri entre els caps de cartell i el talent local més fresc”, explica Van Dalen. El festival ofereix també “propostes artístiques úniques” com la aquest any la combinació d’artistes a escena, el B2B2B entre el discjòquei d’origen iranià resident a Barcelona Dubfire, el canadenc Tiga i el nord-americà Seth Troxler. “Per una part del públic serà la primera vegada que poden escoltar uns artistes que no actuen gaire a Barcelona i que no acostumen a participar en el circuit del festival”, afirma el director de màrqueting del DGTL.

Una instal·lació al DGTL (DGTL)

Una instal·lació al DGTL de Barcelona (DGTL)

Van Dalen explica que a banda d’un programa d’artistes “cuidat” el DGTL acollirà quest any dos projectes d’art diferents. “Un d’aquests projectes es caracteritzarà per una tècnica innovadora de mapeig (fet possible pels estudis Palnoise) i una altra permetrà als visitants accedir a una instal·lació immersiva realitzada per Playmodes, els nostres col·laboradors habituals”. Aquest any, com a novetat, hi ha la celebració d’una festa de cloenda especial el diumenge 25 durant tot el dia al mateix Fòrum.

 

Vocació ecològica

Una altra de les particularitats del festival és la seva vocació ecològica. De fet, per al 2020 es planteja arribar a ser un festival “totalment circular”, objectiu que es complirà per primera vegada a Amsterdam. “Esperem i confiem que Barcelona sigui el nostre segon festival completament circular aviat”, assenyala Van Dalen.

“Pel que fa a les nostres accions sostenibles per al 2019, ens sentim orgullosos de dir que aquest serà el nostre segon any amb un 100% d’energia de la xarxa de la ciutat, cosa que significa que no s’utilitzaran generadors (estalviant així grans quantitats de combustible i emissions de CO2). A més d’això, implementarem eco-lavabos i no s’utilitzaran ampolles de plàstic al recinte del festival”, conclou el director de màrqueting.

 

Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?