Xantal Llavina: “El Revolució 4.0 és inspirador i obre la ment a pensar com anirà el món”

La directora del nou programa de TV3 importa a la televisió una “àgora oberta d’entreteniment i divulgació”

Serà dimarts. A les onze de la nit. El programa Revolució 4.0, després de tres anys d’èxits a la ràdio i a la xarxa aterrarà a la televisió. Dirigit i presentat per Xantal Llavina, i amb la Productora El Terrat, l’espai serà un debat “trencador” on s’hi explicaran històriesmillor talent emprenedor i digital del país en format cinematogràfic. Els seus creadors ressalten que no és un programa de tecnologia, tot i que la tecnologia n’és un fil conductor, sinó un espai que fa d’àgora oberta de com la Revolució Digital està canviant “contextos, vides i societats”. Empoderament i dones, emprenedoria, salut, gastronomia o les noves professions seran analitzades amb frescor en un format on també s’hi veuran GIFs. Llavina explica en aquesta entrevista que entoma aquest repte amb un objectiu: “divulgar, entretenir i sobretot fer que tothom estigui assabentat de com canvia tot”

 

 

 

 

-De la ràdio a la tele?

 

De moment, fem 13 programes i si va bé d’audiència, nova temporada. La veritat és que a la ràdio ens va molt bé, hem recollit premis i l’audiència és molt bona. La tele és un camí que espero sigui llarg. Però, el que em fa més il·lusió és que el nostre programa és l’exemple de la Revolució Digital: va nèixer a la web, va passar a la ràdio i ara a la tele. En tres anys i tot gràcies a l’audiència.

 

 

-Revolució digital, ets conscient que és la primera revolució que s’explica minut a minut?

 

Sí, canvien els tots sectors i tots els processos. No només parlem de tecnologia, sinó de transformació. A més, hi ha convidats que es mostren desacomplexats alhora d’explicar-la. Imagina’t Ignacio Escolar, que en el programa es mostra convençut que la premsa sidària de paper desapareixerà en deu anys. Però en el programa veurem que això passa a tots els àmbits com la salut, la gastronomia o amb el feminisme. Hem d’estar assebentats de com es canvia i aquí rau el motiu del programa, divulgar i entretenir.

 

-Informació, divulgació, entreteniment, xarxes, tecnologia, ciència… revolució…

 

No és un programa de tecnologia, sinó un debat àgora social i tècnic. Catorze convidats que enraonen en un plató, de manera coral, és un debat innovador. Veurem parlar la gent i apareixeran GIF’s, per exemple. Mira, és un programa inspirador i obre la ment a pensar com anirà el món. Enraonarem d’emprenedoria, de robòtica, de gastronomia, de periodisme, d’ensenyament o innovació. De tot, fins i tot tindrem un diccionari que amb humor que definirà conceptes com bitcoin o big data.

 

 

-Ruscalleda, Niño Becerra, Roures, Vanessa Lorenzo, Sala i Martin… Déu n’hi do aquest aparador no?

 

La gràcia és que hi ha veus que expliquen allò que normalment no expliquem i és que, per exemple, aquest país té 618.000 empreses. En coneixerem de nascudes gràcies a la Revolució 4.0, persones que estaven amagades i que és interessant posar-los en primer pla, després que les seves empreses ens hagin d’alguna manera canviat els nostres hàbits o les nostres vides. Els emprenedors són claus en aquest programa. Sobretot, emprenedors catalans.

 

 

-Quina sopresa t’has endut?

 

Moltes. Una que em va copsar va ser quan l’investigador mèdic Manuel Esteller em va albirar que en un “futur immediat  prendrem una pastilla i conviurem amb el càncer” o com el Big data dirà més coses a un metge que una radiografia. O el debat de com s’ha de programar l’ètica d’un soldat robot. També una de les altres sorpreses és que la tecnologia avança però no tant com podem explicar. Com diu en Niño Becerra al programa aquesta revolució deixarà molta gent sense feina i s’hauran de reinventar. I sobretot, m’ha copsat com la tecnologia ha beneficiat la paritat, tant per denúncia com per descobrir dones que les xarxes o les start ups han fet emergir.

 

 

-També el sexe virtual?

 

 

També l’analitzarem com una opció durant el programa, per les persones soles una tendència que es portarà. O turisme… com l’empresa catalana que prepara viatges a l’espai.

 

-I els influercers?

 

En parlem a tot un programa. és una professió de futurs. La gent segueix a youtubers i instagramers  i mirem de saber perquè i perquè hi ha estrelles mediàtiques de la xarxa. Fins i tot, com es menteix o com s’utilitza el big data. I com canvien les relacions humanes… hi ha gent que toca més el mòbil que la seva parella. De fet, el programa esperona debats amb qui està en contra, des de gent de la gastronomia que no ho veu clar a un pastor que compra per amazon.

 

 

-Un projecte així ha de costar de dur a terme?

 

Molta gent s’hi ha esmerçat i ens ha fet un cop de mà. La productora, El Terrat, amb el seu director, l’Agustí Esteve, hi han treballat de valent així com l’Àlex Marquina i Jordi Pi de TV3. Fins i tot, s’ha gravat amb realització cinematogràfica. La tria dels dos-cents protagonistes també ha estat una tasca que sense els nostres partnerts com la conselleria TIC, la d’Empresa o Economia, Barcelona Activa, BCN TIC City o Mobile World Capital no sé si hauria estat possible.

 

Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?