Martínez Gistau: "La reputació és el centre estratègic d'una empresa"

La presidenta de Dircom Catalunya i directora Corporativa de Comunicació de CaixaBank assegura que el gran repte de l'associació "és traslladar la revolució digital a la nostra feina"

Maria Lluïsa Martínez Gistau, és la presidenta de Dircom Catalunya i la directora Corporativa de Comunicació, Relacions Institucionals, Marca i RSC de CaixaBank. Ahir, més de 200 professionals van celebrar a Barcelona la VI trobada Netcom del sector de la comunicació corporativa catalana. En aquesta entrevista, Martínez Gistau assenyala que "la reputació és el centre estratègic d'una empresa". A més assegura que el gran repte de l'associació és "traslladar la revolució digital a la nostra feina".

Quin és l'objectiu de Dircom?

 

 

El nostre objectiu és potenciar a Catalunya la comunicació en trets generals, el que anomenem direcció corporativa. Tot el que es fa des d'una organització o una empresa s'ha de traslladar als nostres stakeholders.

 

 

Quants socis tenen?

 

 

Actualment som 150 socis catalans que tenim aquest objectiu. Ahir ens vam reunir per celebrar la sisena trobada del Netcom, que va tenir com a convidat especial el periodista Joaquim Maria Puyal. La nostra funció té molt a veure amb la relació amb els mitjans, la relació de marca, les xarxes socials…

Quins reptes tenen en aquesta nova etapa?

 

 

El nostre gran repte és traslladar la revolució digital a la nostra feina. Les empreses ho han d'adaptar als seus departaments. Ens envolta i ens proporciona altres suports i altres maneres per traslladar a la nostra gestió.

 

 

Què és el més important per a una empresa?

 

 

La reputació. Per a nosaltres és el centre estratègic de les companyies. Per desgràcia, la crisi ha erosionat aquest valor que ha de ser un valor intrínsec. Hem de fer una feina de recuperació de la confiança.

 

 

Les empreses entenen la necessitat de tenir un departament de comunicació?

 

 

Depèn de la dimensió de les companyies. La posició s'ha anat desenvolupant i modernitzant de manera dinàmica i imparable. Qualsevol decisió en una empresa ha de comptar amb el punt de vista de la reputació. Pots fer una gran operació financera, però si no la saps comunicar bé no funciona.

 

 

Quin pensa que és l'error més comú de les grans empreses des del punt de vista comunicatiu?

 

 

Jo no em puc queixar perquè a Caixabank, el departament de comunicació forma part de la cadena de valor per la presa de decisió. Però, encara hi ha grans companyies que no ho tenen suficient madur i no li donen importància, ho tenen en l'últim esglaó de prioritats. Hem de vetllar per la reputació perquè és el més sagrat.

 

 

Quina ha de ser la relació de les empreses amb les xarxes socials?

 

 

Ha de ser molt professional i natural. No és una cosa estranya, sinó que forma part del nostre model de treball i de la revolució digital que s'ha de saber gestionar de la manera més honesta com qualsevol altre canal de comunicació. Hem de ser rigorosos i creïbles.

 

Comentaris